Administrator: For deg som har ansvaret for ressurspersoner som svarer på forespørsler
Anders Wiik avatar
Written by Anders Wiik
Updated over a week ago

Vi har forbedret Nyby, slik at oppgavene dere samarbeider om får den plassen de fortjener!

Hva betyr dette for deg?

For deg som er kjent med Nyby vil du oppleve at mye er likt som før. Nedenfor har vi samlet informasjon om det viktigste for deg som administrator å vite om oppdateringen.

Begreper som er endret

«Gruppe» heter nå «Enhet»

«Kanal» heter nå «Gruppe»

«Gruppeleder» heter nå «Administrator»

Gå god for folka dine!

En av dine hovedoppgaver som administrator av en enhet er å "gå god for folka dine". Du som administrator for en enhet kvalifiserer dine medlemmer, og godkjenner medlemskap i en eller flere grupper. En enhet er for eksempel en frivilligsentral, hjemmetjenesten, avdeling på sykehuset.

Som administrator på ressurssiden (dere som svarer på forespørsler) så vil det være ressurspersoner du kvalifiserer inn. Om du er administrator for en frivilligsentral, vil dette for eksempel være frivillige.

Se denne videoen (3 min) for å se hvordan Nyby ser ut nå, og hvordan du som administrator gjør dine viktigste oppgaver i Nyby:

Det er i gruppene det skjer!

Det meste av aktiviteten du gjør i Nyby er nå samlet i grupper.

Det er gruppene personer som ønsker å bidra får en oversikt over i appen sin når de laster den ned. Det gjør at personen kan engasjere seg i akkurat det hen ønsker og er motivert for å hjelpe til med. Det er også der forespørsler blir publisert, og hvor du eller dine ressurspersoner kan svare på disse.

Om du allerede har tatt i bruk Nyby vil du se at du fortsatt er medlem av det samme som før, og mye er likt.

Det er bare medlemmer som er kvalifisert som kan se forespørsler, ta kontakt og lage avtaler med andre.

Som administrator i Nyby er det du og andre administratorer (hvis dere er flere) som har ansvaret for enheten sine innstillinger i gruppene dere er en del av. Dere inviterer og kvalifiserer medlemmer som skal svare på forespørsler og følger opp at forespørsler blir håndtert.

Det er mye annet gøy du kan gjøre i nye Nyby også. Om du lurer på noe mer, har spørsmål eller tilbakemeldinger er det bare å ta kontakt med oss på: support@nyby.no

Se denne videoen (8 min) om selve oppdateringen, endringer og roller:

Videoklippene kan sees sammenhengende her (17 min):

Did this answer your question?